P.S. Sen jau nepraktizēju šāda tipa nodarbības Montesori vidē, bet varbūt kādam noder:) Tā kā nav saglabājušies tā laika darbu paraugi, tad internetā piemeklēju līdziniekus.
Materiāli, attēli un citi piederumi. 2 attēli: māja, mežs, vairāki attēli ar šiem 5 dzīvniekiem. Neliels pīkstulis. Rotaļlietas - 3 zaķi. Pasaka "Kukulītis". Smilšpapīra cipari. Krāsu tāfelīšu 2. kaste. Kartiņu materiāli: mājas dzīvnieki, meža dzīvnieki, brieža uzbūve. Plastilīns. Aplikācijas papīrs. PVA līme. Sāls. Krāsojamie attēli ar vāverēm.
Pirmdiena - lāču diena.
2 Montesori kartiņu materiāli par dzīvniekiem - mājas un meža, jauktā secībā. Skolotāja bērniem rāda kartiņas un pie katras uzrunā kādu konkrētu bērnu, vai viņš pazīst šo dzīvnieku, ko var pateikt par to...
Skolotāja parāda attēlus ar māju un mežu, piedāvā sašķirot kartiņas ar dzīvniekiem pēc to dzīvesvietas. Apgriež kartiņas otrādi, sniedz kādam bērnam izvilkt vienu no kartiņām un nolikt, vai zem mājas vai zem meža attēla.
Paskaidrojusi, ka šonedēļ vēlas bērniem vairāk pastāstīt par meža dzīvnieku dzīvi šajā gadalaikā - ziemā, skolotāja izvēlas lāča kartiņu lēnām vēlreiz parāda visiem bērniem.
Palūdz kādam atnest krāsu tāfelīšu 2. kasti un izņemt no materiāla to krāsu, kādā ir lācis.
Palūdz kādam atnest smilšpapīra ciparus. Turpinājumā izrunā un parāda, cik lāčus redz kartiņā, cik lācim acis, ausis, mutes utt.
Faktiņi. Meža spēcīgākais dzīvnieks. Dzīvo midzenī. Ziemā guļ.
Radošā darbība. Veidošana. Pie kartona stiprina dažāda lieluma un formu brūno plastilīnu, izskatā darbs līdzinās šim. Acis, degunu, muti veido ar citu krāsu plastilīnu.
Kamēr bērni darbojas, skolotāja var dziedāt dziesmas, skaitīt dzejoļus par lāci.
Pirms diendusas bērniem izlasa pasaku par "Kukulīti".
Otrdiena - lapsu diena.
Montesori kartiņu materiāls par meža dzīvniekiem. Atceramies, par ko runājām vakar un skolotāja izvēlas kartiņu ar lapsu.
Palūdz kādam atnest krāsu tāfelīšu 2. kasti un izņemt no materiāla to krāsu, kādā ir lapsa.
Palūdz kādam atnest smilšpapīra ciparus. Turpinājumā izrunā un parāda, cik lapsas redz kartiņā, cik lapsai acis, ausis, mutes utt.
Kustību dzejolis:
Mīcām, mīcām mīkliņu,
Cepam, cepam kukuli.
Cepam lielu, cepam mazu,
Gardu, gardu kukuli.
Pēc dzejoļa skolotāja mudina atcerēties pasaku par Kukulīti.
Skolotāja pastāsta, kā lapsa ziemā medī - klusu, klusu iet, apstājas un klausās, kur zem sniega pīkst peles, noslēpjas aiz krūma vai koka, uzglūn putniņiem. Skolotāja aicina bērnus aizvērt acis, klusi pieiet pie kāda bērna un nopīkstina pīkstuli. Kur bija pelīte?
Faktiņi. Viltniece. Dzīvo alā. Medību knifi.
Radošā darbība. Aplicēšana. Papīra plēšana. Rezultāts līdzinās šim.
Pastaigas laikā dažādas rotaļas par lapsu. Šeit var atrast rotaļu par Rudo lapsu.
Trešdiena - briežu diena.
Skolotāja aicina kādu no bērniem izstāstīt par ko šonedēļ tiek runāts, atminēties, kādi dzīvnieki bija redzami kartiņās.
Šodien skolotāja prezentē materiālu par brieža uzbūvi, kurš tapis pēc šāda parauga.
Palūdz kādam atnest krāsu tāfelīšu 2. kasti un izņemt no materiāla to krāsu, kādā ir briedis.
Palūdz kādam atnest smilšpapīra ciparus. Turpinājumā izrunā un parāda, cik briežus redz kartiņā, cik briedim acis, ausis, mutes, ragi utt.
Rotaļa "Ragi, ragi".
Faktiņi. Meža loma brieža dzīvē. Cilvēku palīdzība meža dzīvniekiem ziemā.
Radošā darbība. Rokdarbi. Līmes un sāls tehnika. Uz tumša fona ar PVA zīmē kokus, kurus apber ar sāli. "Mežs ziemā".
Ceturtdiena - zaķu diena.
Skolotāja noliek attēlus ar dzīvniekiem, par kuriem šonedēļ runāja un plānots runāt. Kopā atceras faktiņus, darbiņus, dziesmiņas, rotaļas...
Kuri dzīvnieki vēl šonedēļ nav minēti? Piemēram, zaķis.
Kustību dzejolis:
Zaķi, zaķi, mazgā muti!
Zaķi, zaķi, mazgā muti!
Ja tu muti nemazgāsi,
Burkāniņu nedabūsi!
Skolotāja mudina bērnus palūkoties apkārt, vai mums telpā arī ir kāds zaķis? Prievārdu aktivizēšana - zaķis uz palodzes, zaķis pie papīrgroza, zaķis zem galda.
Palūdz kādam atnest krāsu tāfelīšu 2. kasti un izņemt no materiāla to krāsu, kādā ir zaķis.
Palūdz kādam atnest smilšpapīra ciparus. Turpinājumā izrunā un parāda, cik zaķus redz kartiņā, cik telpā, cik zaķim acis, ausis, mutes, utt.
Faktiņi. Veikls. Patīk grauzt, arī augļu kociņus. Maina kažoku (izvēlas otru krāsu no krāsu tāfelītēm).
Radošās darbības. Konstruēšana. Ar klucīšiem izbūvē žogu, lai pasargātu augļu dārzu.
Rokdarbi. Zaķis no vates plāksnītēm. Rezultāts aptuveni šāds.
Piektdiena - vāveru diena.
Skolotāja paņem gan meža, gan mājas dzīvnieku kartiņas, kopā ar bērniem sašķiro pēc piederības.
Šodienas stāsts ir par vāveri.
Palūdz kādam atnest krāsu tāfelīšu 2. kasti un izņemt no materiāla to krāsu, kādā ir vāvere.
Palūdz kādam atnest smilšpapīra ciparus. Turpinājumā izrunā un parāda, cik vāveres redz kartiņā, cik telpā, cik vāverei acis, ausis, mutes, utt.
Faktiņi. Visveiklākais meža dzīvnieks. Kažoka maiņa. Mājvieta - dobums.
Radošās darbības. Zīmēšana - krāsošana. Krāsojamie attēli ar vāverēm, piemēram, kā šis.
Faktiņi. Visveiklākais meža dzīvnieks. Kažoka maiņa. Mājvieta - dobums.
Radošās darbības. Zīmēšana - krāsošana. Krāsojamie attēli ar vāverēm, piemēram, kā šis.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru